Ga naar de inhoud

Citymarketing, waar ligt de grens?

Beeldmerk Den HaagVandaag onthulden burgermeester Deetman, wethouder Huffnagel en Anton Corbijn het nieuwe beeldmerk van de stad Den Haag. Het beeldmerk is ontwikkeld als symbool voor de internationale stad die Den Haag wil zijn. Het geeft ook houvast voor de citymarketing strategie van Den Haag. Het is vast integer, maar ik mis harde doelstellingen van citymarketing voor Den Haag. Huffnagel sprak over toename van het aantal toeristen, het aantal bedrijven en internationale organisaties. Hij koppelt daar geen aantallen of percentages aan binnen een bepaalde periode. En dat is jammer, want door de doelstellingen concreet te maken krijg je ambtenaren en uitvoerenden mee in het bereiken ervan. En je onderbouwt de keuze om ruim € 225.000,- aan de eerste fase van de campagne uit te geven. Reden voor politieke tegenstanders om flink te klagen. Voorlopig lijkt het erop dat het beeldmerk het enige tastbare bewijs is van de strategie van Den Haag.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *