Ga naar de inhoud

Creatieve aanpak om blowers te bereiken

Blowen Jpg 1170731BWat een slimme actie van het Trimbos-instituut! Een paar dagen terug startte een nieuwe drugsvoorlichtingscampagne, dit keer over blowen. Centraal tijdens de campagne staat de site www.drugsinfo.nl. Daar kun je foto’s van jezelf uploaden en aangeven of je een blower bent of niet. Veel leuker: als een soort ‘hot or not’ kun je bij andere foto’s gokken of ze blowen of niet. De eerste foto op de site is van Hans Hogervorst, die aangeeft niet te blowen; ‘ik heb het al geprobeerd. Ben nu door mijn werk al high. Je hoeft het echt niet te doen om stoer te zijn.’ Doel van de drugsvoorlichtingscampagne is om ‘jongeren van 14 tot 18 jaar te prikkelen op zoek te gaan naar meer informatie over cannabis en vooral blowers te wijzen op de risico’s van cannabisgebruik.’ Opdrachtgever is het ministerie van VWS.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *