De overheid communiceert redelijk duidelijk over de veranderingen van de WAO, dat hebben we eerder op dit log gezien. Heel anders deed het UWV het in het blad Management Team. Extreem ingewikkelde long copy, met een onbegrijpelijk en overbodig organigram op een A4 pagina. Praatje, plaatje moeten ze gedacht hebben bij de communicatie-afdeling. De boodschap bleek verstopt in de laatste alinea: WIA is een complexe wet, vraag uw accountant om hulp of bel UWV op 0900-9295.
Dit stukje schrijf ik omdat een editie later eenzelfde paginagrote advertentie stond die in één keer liet zien waar het om ging. Heel erg goed. Misschien is dat het resultaat van testen, maar waarschijnlijk is het een reminder op de eerste plaatsing. Werkt, maar is een gemiste kans. Want testen levert een beter rendement op alle fronten. Minder plaatsingen, eerder en meer respons en een duidelijkere positionering van het UWV. Vraag je mediabureau naar de mogelijkheden van splitruns en ga lekker testen met de opmaak, inhoud en boodschap van je uiting. Zeker weten dat je de investering terugverdient.