Ga naar de inhoud

De winnaar van de Blauwe Plank 2007

Spunk 98280G-1Al eerder op dit weblog heb ik de ‘Wat voor eikel ben jij’ campagne besproken. Ik vroeg me vooral af of zo’n campagne zinvol is. Het is immers niet makkelijk om irritante jongeren weer op het goede pad te krijgen. Destijds heb ik me ook afgevraagd of die zogenaamd ‘leuke’ commercial met ‘ De Cock’ en het broertje van Ali B niet te kinderachtig is gemaakt. Heel profetische gedachten blijkt nu, want Spunk, een initiatief van nrc, vindt deze campagne de meest tenenkrommende jongerencampagne van het afgelopen jaar. ‘ Naar de effectiviteit van de campagnes kijken we niet, daar hebben we geen verstand van. We letten op veronderstellingen over jongeren en de creatieve uitvoering. Als het voelt als een vader die ‘vet cool’ zegt, dan hebben we een nominatie’, aldus de website. Lees hier het gehele artikel.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *