Quote
Betreft: mededeling Geachte meneer, mevrouw, Op … gaan Thuiszorg Stad Utrecht en Cascade samen verder als Aveant . U heeft hier wellicht iets van gehoord of gelezen.
Unquote
Blablabla. Mijn god, ik heb 2,8 jaar geleden een kind gekregen en daarom bij de thuiszorg een keer 4 bedpoten en een pispot geleend. Daarna nooit meer iets van de thuiszorg gehoord en was het allang weer kwijt. Als ze dan ook nog eens vertellen dat ze dezelfde diensten verlenen, vraag ik mij echt af waarom ik dan een brief krijg. Dus relevant? Nee.
Omdat ik op dit weblog schrijf voelde ik me verplicht om de brief te lezen en te begrijpen. Dat kostte ongeveer een half uur. Dat is ongeveer 120 keer langer dan de 3 seconden die een gemiddelde lezer ervoor over heeft. Dus helder? Nee, ook niet.
De basics van direct marketing zijn duidelijk niet door Aveant toegepast. Tip: huur een DM bureau in. Als ze een beetje lef hebben dan hadden ze ook een hoop porti kunnen besparen door te adviseren om geen brief te sturen. Waarom niet? Geen binding met de klant, geen relevante boodschap en onduidelijke doelstelling van de brief. In iedergeval was het dan geen tenenkrommende brief geworden met 5 net niet boodschappen, slechte adressering, aanhef en ondertekening (zonder handtekening, goedkoop!).