Ga naar de inhoud

I-love campagne toch niet zo’n succes

Afbeelding3Gisteren werd bekend dat de sterk bekritiseerde I-love-campagne van het Ministerie van Verkeer & Waterstaat toch niet zo’n succes blijkt te zijn. Althans, dat zegt YPCA (Your Personal Call Assistant). Volgens een artikel op Molblog heeft dit bedrijf in samenwerking met De Vos & Jansen Marktonderzoek uitkomsten uit het Nationale Automobilisten Onderzoek bekeken. En wat blijkt? Slechts 7% van de ondervraagde automobilisten zegt het rijgedrag te hebben aangepast na het zien van de campagne.

Helaas heb ik nergens informatie kunnen vinden over de doelstellingen vooraf. Of deze uitkomst goed of slecht is kan ik dus niet beoordelen. Maar al zou ik het wel weten, dan kan ik er nog niet veel mee. Aan een respondent die zegt zijn/haar rijstijl te hebben veranderd heb ik niet veel. Wie controleert of dit ook klopt? Ik hoop dat ze bij het Ministerie van Verkeer & Waterstaat een eerlijke nulmeting hebben gedaan. Op deze manier kunnen ze echt gaan kijken of de campagne effect heeft gehad. Jasper Fortuin

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *