Vanaf 1 augustus moet je doorleren tot je 18de en Jörgen Raymann is met die boodschap te laat als gepimpte Suri op z’n scooter. Wat er gebeurt als je 18 wordt, geen idee… En daar zit de makke van de campagne. Hij heeft 2 boodschappen:
- Je moet vanaf nu naar school tot je achttiende (omdat je op het LBO zit).
- Je moet eigenlijk doorleren (tot je erbij neervalt).
In beide gevallen is de TV commercial niet informatief genoeg. Dat is niet erg als er een goede call to action is voor de follow up. Op TV mist die naar de online omgeving www.jijmoetverderleren.nl. En dat is jammer want daar is een aardige wedstrijd aan de gang. Met als hoofdprijs je spot op de buis én een gepimpte scooter. Jongeren kunnen hun eigen videotjes uploaden die dan door een jury op niet nader genoemde criteria beoordeelt.
De wedstrijd wordt goed bezocht, ondanks het gemis van de call to action. Het aantal deelnemers is wel laag terwijl het met slimme engineering in Flash wel makkelijk gemaakt wordt. Gelukkig is Raymann in de briefing naar de kids wel duidelijk en vol zelfspot.
En tussen de one take shots zit gelukkig ook editing talent.