Sterke tv-commercial over nieuwe zorgstelstel niet van overheid

Banner BrievenbusDe overheid spendeerde de afgelopen maanden miljoenen om ’t nieuwe zorgstelsel bij het grote publiek tussen de oren te krijgen. Met een grappig bedoelde tv-commercial (een doktersassistente die constant ‘ziekenfonds of particulier?’ vraagt en uiteindelijk eindigt door aan patiënten te vragen of ze koffie of thee lusten) probeerde het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport uit te leggen hoe dat straks allemaal gaat. Op zich was ‘t een prima filmpje. Maar de effectiviteitsprijs zullen de makers er niet mee verdienen. Wat willen ze nu precies vertellen? Ook na 10 keer kijken wordt het niet duidelijk. Het is weer zo’n grappig bedoelde spot. Een ‘concept’, vreselijk. Dat doen de gezamenlijke zorgverzekeraars zelf toch veel beter. Want sinds kort is er een tv-commercial te zien waarin Sylvana Simons aan Hans Wiegel (de voorzitter van de zorgverzekeraars) vraagt wat er allemaal gaat veranderen. Kijk, die is duidelijk. Lekker Amerikaanse aanpak, van twee mensen die in zeer eenvoudig taalgebruik vertellen wat er verteld moet worden. Prima gedaan meneer Wiegel! Jasper Fortuin

No comments yet.

Leave a Reply