Indien u dit leest heeft u internet. Dat is de metafoor voor de tekst van een erg oubollige brief die ik kreeg van de dienst parkeerbeheer. Tegenwoordig heten ze ook PARKEERBEDRIJF gemeente Utrecht omdat er natuurlijk geld verdiend moet worden…
Maar goed, zonder uitleg van reden voeren ze een verhoging van het kwartaalbedrag in en stiekum een verhoging van het parkeergeld per uur. Dat vertellen ze dan in zo’n verhulde vorm dat je er bijna om moet lachen. Dat noem ik nog eens effectieve communicatie.
Een quote: “Wilt u contant en/of per (pin)betalen, dan kunt u uw vignet zelf ophalen aan de balie van het Parkeerbedrijf aan de Vliegend Hertlaan 1-11. U dient een geldige legitiematiebewijs als vergunninghouder te overleggen.”
Maak het zo moeilijk dat de burger het niet meer begrijpt of bang is om voor domoor uitgemaakt te worden en hij reageert gewoon niet meer. Laisse faire, maar dan anders. Ik zeg: een 1 voor vorm en een 10 voor effectiviteit. Maakt gemiddeld toch weer een 5,5. Dan heb je het vak toch binnen?!?