VMBO-ZO: welk probleem lost deze imagocampagne op?

Aftrap Vmbo ZoOpmerkelijk nieuws: op 14/2 gaf wethouder Geluk in Rotterdam het startsein voor een imagocampagne waarmee ze alle VMBO-scholen in de Gemeente op de kaart willen zetten. Centraal tijdens de campagne staat het evenement Skills Talents, In Ahoy. Daar treden onder andere Lange Frans & Baas B op. Via billboards en een speciale actiesite worden jongeren opgeroepen om zich op te geven voor dat evenement. Op zich is dat een prima initiatief. Maar voor welk probleem is deze campagne de oplossing. Met andere woorden: wat willen ze ermee bereiken? Op de site kwam ik een persbericht tegen, waarin wethouder Geluk het volgende zegt: ‘Nu moet ook maar eens duidelijk worden dat het VMBO veel carrièremogelijkheden biedt…’. Hmmm, opmerkelijk. Want wat is het probleem? En wat is dus de doelstelling van de campagne? Het blijft allemaal heel erg vaag. En dat is jammer. Het is toch veel slimmer om bij de start van zo’n campagne met iedereen harde doelstellingen af te spreken? Bijvoorbeeld dat het aantal leerlingen op alle scholen na een jaar met 10% is gestegen. Jasper Fortuin.

No comments yet.

Leave a Reply