Wanneer gaan zorgaanbieders reclame maken?

LogomchVoordat het nieuwe zorgstelsel op 1/1/06 van start ging is er door zorgverzekeraars hard onderhandeld met instellingen die zorg aanbieden. Het resultaat van die onderhandelingen én alle nieuwe wijzigingen in de wet? Meer marktwerking. Zorg is een product geworden. Dit is natuurlijk niet nieuw. Al sinds vorige zomer zijn (met name de grote) zorgverzekeraars heel prominent aanwezig in de media. Met veel geweld hebben ze verzekeraars toen klaargestoomd om in de wintermaanden de overstap te wagen. Vreemd is dat zorgaanbieders zich nog niet prominent profileren. Maar er zijn uitzonderingen. Medisch Centrum Haaglanden (payoff: ‘ziekenhuis van topkwaliteit’) doet het al sinds vorige zomer. Via opvallende billboards roepen ze patiënten van de huisarts op om naar hun ziekenhuis te gaan. En wachten hoeft niet, zeggen ze op de website www.goedensnel.nl; ‘In het MCH, ziekenhuis van topkwaliteit in Den Haag en Leidschendam, kunt u goed én snel terecht voor bijvoorbeeld een knie-, heup- of staaroperatie.’ Fantastisch zeg, dat klantgericht denken. Het leven wordt een stuk kleurrijker als ook dit soort clubs zich in de media gaan roeren!

No comments yet.

Leave a Reply