Sinds een aantal maanden reis ik per openbaar vervoer van en naar werk. Dat gaat heel goed. Natuurlijk zijn er vertragingen en zijn de treinen soms overvol. Maar de NS werkt sinds een aantal jaren ‘klantgericht’. Tegenwoordig wordt je dus veel beter op de hoogte gehouden. Hoe laat de treinen vertrekken kun je op de site van de NS bekijken. Is het ook nodig om een bus te nemen of wil je kijken hoe lang je moet lopen, van deur tot deur? Dan is er de site www.9292ov.nl. Vorige week kwam ik er alleen achter dat de site op mijn werk niet meer werkt. Ik kreeg een melding dat er op op ’t betreffende ip-adres ’te vaak is ingelogd’. Mijn werkgever heeft geen contract met www.9292ov.nl en daarom kan ik op werk niet kijken hoe laat de bus gaat. Boos belde ik ze eens op. De vriendelijke dame vertelde mij dat ze dit hebben gedaan omdat heel veel mensen de website gebruiken voor declaraties, dat is niet de bedoeling. Wat een schande zeg. Je betaalt al een heleboel geld om met de bus of trein mee te mogen. En dan moet je werkgever ook nog gaan betalen omdat jij graag wilt weten hoe laat je bus of trein vertrekt?
Idioot gewoon van 9292ov.nl.
Is dat nou klantgericht? Moet de gebruiker de dupe worden van ‘misbruik’ van anderen?
Hopen dat ze het snel weer normaal toegankelijk maken…